Sunday, August 24, 2008

kalau nak jadik tu... jadik jugak

ini kesah visa aku... yang cukup perit untuk diceritakan...

ak nak ke UK, so kne la apply visa...
tp visa ak telah direjek... dan aku terpakselah apply sebijik lagi...

citernye begini... coincident2 yang berlaku... hingga membawa kepada perijekan visa application aku...
1. uni hantar salah surat.
2. ble uni nak anta suray tang btol, aku kasik la no fax
3. tapi die fax lambat sehari
4. so aku terpakse la gune surat yang salah nih
5. actualy dah wat appointment hari isnin, tp gi gak hari jumaatnye (walk in aje)
6. maka aku pon send la application visa tuh ngan surat yg aku sbnrnye dah tergerak pon mayb akan mengganggu gugat proses pemvisaan ini.
7. lame aku tunggu... 1o hari kot (termasuk cuti)
8. last2 x lepas visa tu.
9. yang bestnye... kawan ak yang anta hari same dan gune surat same... lepas la pulak
10. so aku conclude yang die nih punye application dicek oleh manusia lain... bukan yang cek aku punye
11. aku marah2 gak bile tau visa tu x lepas... huhu. beselah kan?
12. tp akhirnye ak terima la... mayb ade hikmah disebaliknye

"Setiap bencana yang menimpa di bumi dan yang menimpa diri kamu sendiri, semuanya telah tertulis dalam Kitab (Lauh mahfuz) sebelum Kami mewujudkannya. Sungguh, yang demikian itu mudah bagi Allah. Agar kamu tidak bersedih hati terhadap apa yang luput dari kamu, dan tidak pula terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai orang-orang yang sombong dan membangga diri"

Surah Al-Hadid: 22-23

1 comment:

amilia said...

mana pigi ur taboard? waaaaarrrghhhh aku stress+cuak+takowt

Related Posts with Thumbnails